Δομή Επανάληψης

Άσκηση 1
Να πραγματοποιηθεί  πρόγραμμα ο οποίο θα δέχεται 200 τυχαία ονόματα και θα μετρά πόσες φορές εμφανίζεται το όνομα «Άννα» .

Άσκηση 2
Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται 150 τυχαίους αριθμούς και θα μετρά το άθροισμα των πολλαπλασίων του 5.

Άσκηση 3
Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται 100 τυχαίους αριθμούς και θα υπολογίζει το μέσο όρο των περιττών.

Άσκηση 4
Σε έναν αγώνα δρόμου έλαβαν μέρος 50 αθλητές. Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται τις επιδόσεις των αθλητών και τα ονόματά τους και θα εμφανίζει το όνομα του νικητή. Θεωρήστε ότι δεν υπάρχουν αθλητές με τον ίδιο χρόνο.

Άσκηση 5.
Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα υπολογίζει το άθροισμα:  Σ = 10 + 20 + 30+…+ 200          
 
Άσκηση 6.
Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα υπολογίζει το αποτέλεσμα της παράστασης:   Σ = 1^2 – 2^2 + 3^2 -4^2+…+ n^2
 
Άσκηση 7.
Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα υπολογίζει το άθροισμα:   Σ = 3+6+9+…+300
 
Άσκηση 8.
Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα υπολογίζει το άθροισμα :  Σ = 5^2 + 10^4 + 15^6 +…+ 30^12
 
Άσκηση 9.
Να δημιουργηθεί πρόγραμμα το οποίο θα υπολογίζει το άθροισμα των ακεραίων αριθμών από το 1 μέχρι το 500.
 
Άσκηση 10.
Να δημιουργηθεί πρόγραμμα το οποίο θα εμφανίζει στην οθόνη του υπολογιστή την προπαίδεια των αριθμών από το 1 μέχρι το 10. Οι εμφανίσεις να γίνονται με τη μορφή:
1×1=1
1×2=2
1×3=3 κτλ.

Άσκηση 11

Να γραφεί αλγόριθμος ο οποίος με τη μέθοδο για δέχεται 20 αριθμούς από το πληκτρολόγιο και:

1. να υπολογίζει το άθροισμά τους

4. να υπολογίζει το μέσο όρο τους

5. να υπολογίζει το πλήθος των ζυγών αριθμών

Άσκηση 12

Να γραφεί αλγόριθμος ο οποίος με τη μέθοδο α)όσο και β)μέχρις_ότου

1. να διαβάζει αριθμούς από το πληκτρολόγιο έως να του δοθεί η τιμή μηδέν.

2. να υπολογίζει το πλήθος τους

3. να υπολογίζει το άθροισμά τους

4. να υπολογίζει το μέσο όρο τους

5. να υπολογίζει το πλήθος των ζυγών αριθμών

Άσκηση 13

Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος :

α) να διαβάζει κωδικό εισόδου στον υπολογιστή μέχρι να εισαχθεί ο σωστός *AkDm@16

β) όταν δοθεί λάθος κωδικός, ζητά να διαβάσει νέο, ενώ όταν διαβάσει το σωστό εμφανίζει μήνυμα “Επιτυχής είσοδος”

γ) Επέκταση ….να εμφανίζει πόσες προσπάθειες έγιναν…

Άσκηση 1 4

α) Δίνεται το ακόλουθο τμήμα αλγορίθμου
1. Α ← 10
2. Όσο Α > 5 επανάλαβε
3. Εμφάνισε Α
4. Α ← Α – 1
5. Τέλος_επανάληψης
Να συμπληρώσετε πίνακα παρακολούθησης τιμών, εκτελώντας τις εντολές του τμήματος αλγόριθμου.

β) Δίνεται το ακόλουθο τμήμα αλγορίθμου
1. Για Α από 0 μέχρι 99 με_βήμα 20
2. Αν Α mod 8 = 0 τότε
3. Εμφάνισε Α
4. Τέλος_αν
5. Τέλος_επανάληψης
Πόσες φορές θα ελεγχθεί η συνθήκη στη γραμμή 2;
Ποιες τιμές θα εμφανιστούν;

γ) Δίνεται το ακόλουθο τμήμα αλγορίθμου
1. i ← 1
2. Σ ← 0
3. Επανάλαβε
4. Σ ← Σ + i
5. i ← i + 1
6. Εμφάνισε Σ, i
7. Μέχρις_ότου i > 3 και Σ > 4
Πόσες φορές θα εκτελεστεί η εντολή της γραμμής 4;
Ποιες τιμές θα εμφανιστούν;

Τράπεζα θεμάτων

ΘΕΜΑ 1
Στο Μαραθώνιο της Αθήνας τρέχουν 15000 δρομείς από διάφορες χώρες του κόσμου. Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος:
∆1. Για κάθε αθλητή να διαβάζει τη χώρα προέλευσης και τον χρόνο που έκανε.
Μονάδες 5
∆2. Εμφανίζει πόσοι Έλληνες δρομείς αγωνίστηκαν.
Μονάδες 10
∆3. Εμφανίζει τον μικρότερο χρόνο που επιτεύχθηκε.
Μονάδες 10

ΘΕΜΑ 2
Σε μια εξέταση ξένης γλώσσας 400 υποψήφιοι εξετάζονται προφορικά και γραπτά και βαθμολογούνται
από το 1 έως το 100 σε κάθε εξέταση. Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος:
Δ1. Να διαβάζει το όνομα, την προφορική και τη γραπτή βαθμολογία κάθε υποψηφίου.
5 Μονάδες
Δ2 Να εμφανίζει στη συνέχεια το μήνυμα «Η προφορική βαθμολογία είναι μεγαλύτερη από τη γραπτή», στην περίπτωση που αυτό συμβαίνει.
10 Μονάδες
Δ3. Να εμφανίζει στο τέλος, το το όνομα και το μέσο όρο του υποψήφιου με την καλύτερη βαθμολογία.
10 Μονάδες

ΘΕΜΑ ΒΡΑΔ2001_Θ2
!Υποψήφιος αγοραστής οικοπέδου μετά από επίσκεψη σε μεσιτικό 
!γραφείο πώλησης ακινήτων πήρε τις εξής πληροφορίες: 
!Ένα οικόπεδο θεωρείται "ακριβό", όταν η τιμή πώλησης ανά 
!τετραγωνικό μέτρο είναι μεγαλύτερη των 140.000 δραχμών, 
!"φτηνό" όταν η τιμή πώλησης είναι μικρότερη των 50.000 δραχμών 
! και σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση η τιμή θεωρείται "κανονική". 
!Να αναπτύξετε αλγόριθμο που για καθένα από 50 οικόπεδα: 
!1. να διαβάζει την τιμή πώλησης ολόκληρου του οικοπέδου και 
!τον αριθμό των τετραγωνικών μέτρων του, 
!2. να υπολογίζει την κατηγορία κόστους στην οποία ανήκει 
!και να εμφανίζει το μήνυμα: "ακριβή τιμή" ή "φτηνή τιμή" ή 
!"κανονική τιμή". 

! ΘΕΜΑ Γ 2014
!Ένας πελάτης αγοράζει προϊόντα από ένα κατάστημα. Να αναπτύξετε
!αλγόριθμο ο οποίος:
!Γ1. Για κάθε προϊόν που αγοράζει ο πελάτης, να διαβάζει τον κωδικό του, τον
!αριθμό τεμαχίων που αγοράστηκαν και την τιμή τεμαχίου. Η διαδικασία
!ανάγνωσης να σταματά, όταν δοθεί ως κωδικός ο αριθμός 0. (Μονάδες 3)
!Γ2. Αν ο λογαριασμός δεν υπερβαίνει τα 500 ευρώ, να εμφανίζει το μήνυμα
!«ΠΛΗΡΩΜΗ ΜΕΤΡΗΤΟΙΣ». Διαφορετικά, να υπολογίζει και να εμφανίζει
!το πλήθος των απαιτούμενων για την εξόφληση δόσεων, όταν η εξόφληση
!γίνεται με άτοκες μηνιαίες δόσεις, ως εξής: Τον πρώτο μήνα η δόση θα
!είναι 20 ευρώ και κάθε επόμενο μήνα θα αυξάνεται κατά 5 ευρώ, μέχρι να
!εξοφληθεί το συνολικό ποσό.    (Μονάδες 6)
!Γ3. Να υπολογίζει και να εμφανίζει τον συνολικό αριθμό των τεμαχίων με τιμή
!τεμαχίου μεγαλύτερη των 10 ευρώ.  (Μονάδες 5)
!Γ4. Να υπολογίζει και να εμφανίζει τον συνολικό αριθμό των τεμαχίων με τη
!μέγιστη τιμή τεμαχίου. (Μονάδες 6)

! 2015 Θέμα Β 1β
! Δίνεται το παρακάτω τμήμα αλγορίθμου,
! όπου η μεταβλητή x έχει θετική ακέραια τιμή
! Να ξαναγράψετε το τμήμα αυτό στο τετράδιό σας, χρησιμοποιώντας
! την εντολή Για αντί της εντολής Μέχρις_ότου. (μονάδες 8)
x <- 3

Αν x > 1 τότε
  y <- x
Αρχή_επανάληψης
    y <- y – 2
Εμφάνισε y
Μέχρις_ότου y ≤ 0
Τέλος_αν

2016 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ HARD_DISK_AEPP
!ΘΕΜΑ Γ
!Ένας μαθητής αγόρασε έναν εξωτερικό δίσκο χωρητικότητας 1000 GB,
!προκειμένου να αποθηκεύσει σε αυτόν ψηφιακά αρχεία.
!Να γραφεί πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ, το οποίο:
!Γ1. α. Να περιλαμβάνει κατάλληλο τμήμα δηλώσεων.  (μονάδες 2)
!β. Για κάθε ψηφιακό αρχείο που θέλει να αποθηκεύσει ο μαθητής στον
!εξωτερικό δίσκο, να διαβάζει το όνομά του και το μέγεθός του (σε
!GB) και να ελέγχει, αν επαρκεί η διαθέσιμη χωρητικότητα του
!εξωτερικού δίσκου. Εφόσον επαρκεί, να εμφανίζει το μήνυμα
!«Επιτρεπτή αποθήκευση» και να υπολογίζει τη νέα διαθέσιμη
!χωρητικότητα του εξωτερικού δίσκου. Να τερματίζει τον έλεγχο της
!αποθήκευσης ψηφιακών αρχείων στον εξωτερικό δίσκο, όταν το
!μέγεθος του αρχείου που θέλει να αποθηκεύσει ο μαθητής είναι
!μεγαλύτερο από τη διαθέσιμη χωρητικότητα του εξωτερικού δίσκου.  (μονάδες 6)
!Μονάδες 8
!Γ2. Να υπολογίζει και να εμφανίζει το ποσοστό του αριθμού των αρχείων
!που αποθηκεύτηκαν και έχουν μέγεθος μεγαλύτερο των 10 GB.     Μονάδες 4
!Γ3. Να βρίσκει και να εμφανίζει τα ονόματα των δύο μικρότερων σε μέγεθος
!αρχείων που αποθηκεύτηκαν στον εξωτερικό δίσκο.         !Μονάδες 8
!Να θεωρήσετε ότι:
!α) θα αποθηκευτούν τουλάχιστον δύο αρχεία στον εξωτερικό δίσκο,
!β) τα μεγέθη όλων των αρχείων που αποθηκεύονται, είναι διαφορετικά
!μεταξύ τους.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση